Despre taximetristi

Monday, July 23, 2007
















Si in dimineata asta tot cu taxiul. Cum ar spune francezul: Another day, another cab. Sau, adaptat: Inca o zi, inca un taximetrist deosebit.

Am intalnit pana acum sute: batrani, copii, tampiti, golani, gomosi, familisti, fosti profesori, fosti detinuti, viitori detinuti, unii care stiau sa conduca, altii nu, blonzi, bruneti, inalti, grasi, pitici, bolnavi, puternici... multi tampiti. Prea multi.

Daca si-ar face un club ar trebui sa vad asta. Priceless.

Si am intalnit multele lor probleme:

aerul conditionat(NU, dar daca mai da clientul niste bani... POATE),

ceilalti participanti la trafic(AMATORI, FRAIERI, CURVE, HUO!, BANI), problemele familiale(COPII, EXAMENE, NEVASTA, BANII),

traseul(cat le-ai spune pe une s-o ia, tot fac "greseli". daca se grabesc ei undeva te duc rapid fara sa stai la semafoare sau la cozi. altii ca stiu ei mai bine traseul. BANII.),

directia(intrebarea: UNDE MERGETI? crezi ca te duc unde ai nevoie? NU! numai unde au ei chef. eventual numai curse de aeroport. mai rar in ultima vreme te intreaba: "merge 200?". uneori ai impresia ca toti se retrag intr-o cu totul alta directie. unii se vaita dupa ce lee-aai spus unde mergi si au plecat: ce cursa!, eram sigur ca nu prind una ca lumea!, daca am numai curse de-astea... bani din penix),

felul de a conduce(trebuie sa se ridice la nivelul mitului ce umbla printre ei: toti taximetristii conduc super, cu manusi de curse, okelari bengosi, se baga, bruscheaza, incurca, injura... banii),

cum arata masina(mii de cruci, stikere mii in int. si ext., huse care mai de care, gadgeturi, maimutoi, "tuning", bani)

sugestia(tot tipul povestesc despre alti clienti nesimtiti care nu au lasat spaga, sau nu au lasat cata trebuie sau care au avut curse de cacat si care au indraznit sa le faca observatie asupra vreunui exemplu de mai sus, banii)

Pfiu! nu e simplu sa vorbesti despre ei.
Nu-si dau seama ca nu e nicio jmecherie sa fii taximetrist. E una dintre cele mai superficiale meserii. Si o gaina ar putea sa fie taximetrist si ar avea habar de communication skills.

Imi mai aduc aminte si mai completez in cursul zilei.

Ce bine ca in doua saptamani imi vina masina.

Say NO to cab!
Piss on them.

Alte experiente? Hai ca stiu ca aveti. :))

7 comments:

Unknown said...

si eu sunt de acord cu tine. Mi-as lua un tanc sa calc toti taximetristii.

strumf

andrepo said...

Mda, experientele cu taximetristii sunt priceless. nu au comparatie. eu unul sunt fanul aparatelor de radio receptie de pe taxi. E mai tar decat pe OTV si nu e fake. Mereu ai senzatia ca stii totul despre taximetrie, e cat se poate mai fals.

Una mica: am intalnit si un taximetrist care nu stia sa ajunga de la dristor la obor, saracu era de 2 saptamani in bransa si pana atunci nu iesise din cartier. M-am simtit de parca l-as fi devirginat. La sfarsit am avut grija ssa-l intreb daca stie sa ajunga singur acasa.

Anonymous said...

Eu am intalnit un taximetrist alaltaieri foarte incantat de meseria lui vorbea frumos cu acordurile in ordine foarte interesat de ce fac si unde lucrez...in 5 minute mi-a propus o intalnire de business... cred ca era undercover

robin simion said...

mi-am amintit. de dimineata nu a avut sa-mi dea rest. era 11,5 lei. am intrat in firma sa intreb, nu avea nimeni 2-3 lei marunt. am luat din nuca de cocos unde pun maruntii 3 lei(6x0.50) si nu a vrut sa-i ia. aa luat numai hartia de 10. mandru. pe banii lui omul. :))


/eugen - daca ii intrebi pe ei, ar vrea sa-i calci cu un teanc

/maria - poate era cosmin gusa, ca aala a facut pe taximetristul o vreme. da chiar... taximeTRIST. o avea vreo legatura?

DeeDee said...

Taximetristii sunt un subiect aparte. Sunt deja o legenda a Bucurestiului...
N-ai cum sa gasesti doi la fel, n-ai cum sa banuiesti ce ti se va intampla de fiecare data cand deschizi portiera unei masini galbene. In cei cam... 10 ani de cand merg cu taxiurile prin orasul asta, am intalnit atatea chestii, atatia dereglatzi...
Si daca te linisteste cu ceva, si mie imi vine masina intr-o saptamana juma'... O sa le arat eu lor atunci!!! Bine, si pana acum le-am aratat :))
Oricum, raman la comanda pt cabina de TIR pe care o voi folosi in "folosul" taximetristilor...si cu tancul strumfului, la fix!

Anonymous said...

Sunt posesorul etichetei cu inscriptia"taximetrist"si sunt din Bucuresti,chiar din oras,inca m-am si nascut aici...culmea!De ce senzatia unanima ca noi suntem atat de idioti incat nu putem sa avem nici macar un amarat de calculator conectat la internet si chiar daca am avea,nu am fi in stare sa citim si noi ce mai scrie lumea frustrata!Problema voastra,a clientilor e ca va credeti mult mai destepti dacat noi,de multe ori chiar ne sfidati in mod evident,exagerat as putea spune!Probabil nu ati invatat(nu cred ca ati avut de la cine...)ca e politicos ca atunci cand plecati dimineata fiecare pe la slujbele voastre,sa salutati femeia de serviciu care va matura scara blocului unde locuiti!Ideea este ca daca vreti sa fiti respectati,respectati oamenii la randul vostru,indiferent din ce categorie sociala fac parte!Domnule Robin,nu cred ca sunteti din Bucuresti,avand in vedere poza pe care ati postat-o,as dori sa vad cum v-ati descurca dvs.ca si taximetrist in Bucuresti,nu o zi,as fi inuman,ci 4 ore de lucru!Eu nu cred ca ati rezista nici 2 ore,in conditiile de trafic,de lucru cu dispeceratul,de cautat adrese si de ajuns in timpul dat la comanda!Si v-as pune sa lucrati in intervalul orar 17,00-21,00!Urmand rationamentul dvs.ca pana si gainile ar putea fi taximetristi(ste?)probabil ca nu v-ati ridica decat la rangul de albeata din albus(stiti dvs,chestia aia mai alba din albusul oului de gaina,nu vreau sa fiu magar...)Si pentru domnisoara,sau domnul"just deedee"cum ne aratati dvs.noua taximetristilor,ceea ce vreti sa ne aratati?Si sunt nedumerit...de fapt ce vreti sa ne aratati?A,m-am prins...vreti sa ne aratati masina!Asta era,nu?...parerea mea e ca ar trebui sa va mai"reglatzi"putin modul de gandire,caci nu am inteles nimic din chestia aia cu cabina de tir,cu strumfii?!?!Cat despre domnul eugen...pai domnule daca ne calci cu tancul,de cine dracu' va "mai radeti"voi pe blogg-uri?Credeam ca sunteti mai seriosi...Sa aveti o viata frumoasa!

robin simion said...

alo? domnu' nutzu!

mai intai. invatati sa scrieti.
2. eu respect oamenii
3. poza a fost luata de pe net pentru a ilustra ce vreau sa spun
4. m-am saturat de voi si de figurile voastre
5. sa te duci tu, ca eu merg toata ziua prin bucuresti, in paris si sa lucrezi acolo ca taximetrist. dca esti ca majoritatea lor... nu rezisti nuci macar o zi. te arunca aia in strada dupa prima cursa.
6. eu am scris ca exista semne de imbunatatire dar slabe de tot

Blog Widget by LinkWithin
toateBlogurile.ro